Bodywork voor de Ruiter

Veel van onze training is gericht op het paard toch?
We zorgen ervoor dat het paard soepeler, sterker en beter in balans komt. Maar alleen werken aan ons paard en niet aan ons eigen lichaam is eigenlijk niet fair. Zelf zijn we namelijk net zo stijf, scheef en uit balans als onze paarden. Door bodywork te doen en ook aan je eigen lichaam te werken kun je je beter inleven hoe het voor het paard voelt om oefeningen te doen die moeilijk zijn of oefeningen minutenlang vol te houden. Ook ondersteun je het paard beter wanneer je zelf fit en soepel bent.

Ik heb een groot aantal instructiefilmpjes gevonden speciaal gericht op oefeningen voor ruiters die je kunt gebruiken om zelf soepeler, sterker en beter in balans te komen.
Inmiddels ben ik hier zelf al een aantal maanden mee bezig en kan ik je echt aanraden om twee keer in de week te oefenen. Je gaat echt verschil merken!!

 

Begin bijvoorbeeld met deze:

Swing die heupen los

Oefeningen om je heupen los te maken en je onderste buikspieren te trainen

Stretches die iedere ruiter eigenlijk zou moeten doen

Ideaal om je heupen, bekken, onderrug en psoas soepeler te maken (klik op de plaatjes om naar de filmpjes te gaan).

 

 

 

 

 

Daarna kun je aan andere delen van je lichaam werken welke belangrijk zijn bij het rijden.

6 Oefeningen om je houding te verbeteren

Goede oefeningen voor je bovenlichaam, schouders, je billen, bovenbenen, hamstrings en voor de spieren die stabiliteit verzorgen van je rug.

En nog meer!

 

 

 

7 Simpele manieren om je kern te verstevigen